Auto

Új Opel GTC Astra: vagányul néz ki és úgy is megy.

 Lenyűgöző design: sportkupé, drámai arányokkal és stabil kiállással  Exkluzív futómű: a GTC mindegyik változata megkapja a különleges első rugózást  A mindennapokra is tökéletes: tágas, flexibilis, tele újszerű technikával
 Rüsselsheim.  Mozgalmas ősz áll idén az Opel előtt, hiszen három ikonszerű autót mutat be: a forradalmi, kiterjesztett hatótávú Ampera villanyautót, a flexibilitás mesterét, az új Zafira Tourert, és a háromajtós, sportos, kompakt GTC Astrát. Ez utóbbi világpremierje a 64. Frankfurti Autószalonon (2011. szeptember 15-25.) lesz.

Az új GTC Astra vagány designnal és menettulajdonságokkal emelkedik ki. Szépen formált, precízen kidolgozott külleme drámai feszültséget visz a letisztult, lendületes kupé-vonalakba. Az utat valamennyi változata a különleges HiPerStrut – High Performance Strut – rugóstaggal fogja, amely mesterien működik együtt az Opel által szabadalmaztatott okos, Watt-rudas hátsó tengellyel, páratlan stabilitást és katonás viselkedést eredményezve. E kategóriában csupán egy maroknyi radikális sportkocsi büszkélkedhet ennyire rafinált első futóművel. 

“A GTC Astra az Opel-család sportos tagja,” mondta Karl-Friedrich Stracke, az Opel/Vauxhall igazgatója. “Rüsselsheimben terveztük, vágykeltő sportkocsiként, lélegzetelállító menetteljesítményekkel, ügyelve, hogy azért megfizethető, tágas és flexibilis legyen. Meggyőződésünk szerint új irányt hoz a kompakt sportkocsik szegmensébe”.

Designja és dinamikája az abszolút Astrává teszi a GTC-t. Az Astra értékesítésének 15-20 százalékát várják tőle, és azt, hogy új lendületet adjon az Opel sikeres kompakt családjának, amely a 2009-es 8.3 százalékról 2010-ig 11.4-re növelte piaci részesedését.


Izmos karosszéria-design, vagány vonalak

Az új GTC Astrát nagymértékben inspirálta a tavalyi Párizsi Autószalonon bemutatott Opel GTC Paris Concept. Kompakt, sportos, drámai arányú, ötüléses kupéként egyedülálló az GTC Astra megjelenése: egyetlen külső eleme sem azonos az Astra-család bármely tagjáéval, kivéve a külső tükör házát és a rúdantennát. A hétféle 17-20 colos kerék közül hét csak a GTC-hez kapható.

“Azt akartuk, hogy a GTC Astra legyen az Opel ’szoborszerűen szép és németesen precíz’ formanyelvének kiteljesedése, amely megtestesíti autós szenvedélyünket,” mondta Mark Adams, az Opel/Vauxhall design-alelnöke. “Ám nem szerettük volna, hogy az érzelmi oldal elnyomja a célszerűséget: a GTC Astra egy ésszerű és megfizethető álomautó.”

Profilból a vonalak számának minimalizálása teszi maximálisan drámaivá: mindössze három élvonal rajzolja ki a formáját. Az egyik az ajtótól a hátsó sárvédő aljáig vezet, és energiával tölti meg az autó oldalát. Az Opel jellegzetes penge-motívuma az Insigniáéhoz hasonló. A második az ajtókilincset foglalja be, és hátrafelé nyúlik, kiemelve a GTC mokány kiállását és széles vállát. A harmadik a sportos, letisztult tetővonalat követi, fényes feketeségével ráirányítja a figyelmet az ablak rajzára, és az integrált spoilerre vezeti a tekintetet.

Az orrot az Opel tipikus középvonala jellemzi, a fényszórók összehúzott „sasszemeit” pedig a nappali menetfény szárnymotívuma kíséri. Jól illik hozzájuk az emblémát hordozó finom krómléc és a különálló, trapéz-alakú hűtőmaszk, amely a sportos karakternek megfelelően, a versenypályák hangulatát idézve, alacsonyra került. A váll a GTC Astra legizgalmasabb része. Imponáló arányokat ad, kiemeli az autónak az aszfaltba kapaszkodó stabil állását. A C-oszlop vonala átfordul a hátsó spoilerre, amely szépen folytatja a tető ívét. A hátsó lámpák szárny-motívumát opcionális fénydiódák hangsúlyozzák.


Exkluzív első futómű, éles kormányreakciók

A GTC Astra mechatronikus futóművéhez kivételes, magas műszaki színvonalú első futómű tartozik, amely hasonló az Insignia OPC modelléhez, javítja a vezethetőséget, és sportkocsitól elvárható, éles kormányreakciókat eredményez.

Az ötajtós Astrához képest a GTC-t 15 milliméterrel leültették, míg a futómű alapméretei kissé nőttek. A hosszabb hátsó lengőkarok miatt a tengelytáv 10 milliméterrel lett nagyobb (2,685 helyett 2,695 mm) A nyomtáv elöl 1,584 (+ 40), hátul 1,588 mm (+ 30). Így elférnek a nagy gumiabronccsal felszerelt sportos kerekek, amelyek egyaránt jót tesznek a stabilitásnak, az útfogásnak és a látványnak.

A legfőbb változás azonban nem látható szabad szemmel. Valamennyi GTC Astra változatban, függetlenül a motortól és a felszereltségtől, található egy különlegesség, amely egyébként csak a csúcs-sportkocsik sajátja lehetne: a High Performance Strut (HiPerStrut) első futómű. Az Astra standard MacPherson felfüggesztésével összehasonlítva a  HiPerStrut csökkenti a függőcsapszeg dőlését és eltolását, illetve rövidebb irányzókart eredményez. Hatására javul a kerékvezetés és az útfogás, csökkennek a kormányra visszaható reakciók, és a fokozott kanyarvételi képességek éppen azt a vagány, precíz kormányérzést és visszajelzést adják, amelyet elvárnak az Astra GTC vásárlói. Ráadásul nagyobb gumiátmérőt enged meg a HiPerStut, amellyel csak úgy ragad az útra az autó. Már azelőtt maximálisan elégedett lehet vele mindenki, hogy a közeljövőben kijönnének a legsportosabb kivitelek!

A hátsó futómű Watt-lengőkaros. Az Opelnek ez az exkluzív, okos megoldása már bizonyított az Astrában. Könnyebb és kompaktabb a többlengőkarosnál, komfortos, jó zajcsillapító és kiváló stabilitást s vezethetőséget eredményez.

A GTC Astra futóműve tökéletesen integrálja az adaptív FlexRide rendszert. Ez önműködően alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a kanyarsebességhez, a jármű mozgásaihoz és a vezetési stílushoz, kiegyensúlyozottabbá teszi az autót, könnyebb vele megoldani a vészhelyzeteket. Háromféle beállítás közül lehet választani gombnyomással: ezek a kiegyenlített standard, a komfortos “Tour” és az aktív “Sport” mód.

Induláskor háromféle motor – a sportos változatok hamarosan jönnek

A GTC Astra háromféle hajtóművel rendelhető az év végétől, amelyek közül az egyik dízel, a másik kettő benzines.

A tökéletesített, növelt teljesítményű (121 kW/165 LE), közös nyomócsöves 2.0 CDTI turbódízel koromszűrővel és hatfokozatú manuális sebességváltóval készül. Alapból jár hozzá az Opel új Start/Stop technikája, amely városi forgalomban csökkenti a fogyasztást. Túltöltéssel 380 Nm a nyomaték, segítségével 8,9 másodperc alatt gyorsul százra a GTC Astra, és 210 km/órás csúcssebességet ér el. Kombinált fogyasztása nem haladja meg a 4.9 litert, CO2 emissziója 129 g/km. 56 literes tankja 1100 kilométerre elegendő.

Alapfelszerelés a Start/Stop a feltöltős 1.4-es benzinmotorhoz is (103 kW/140 LE). Nyomatéka 200 Nm, váltója hatfokozatú, fogyasztása 5.9 liter (139 g/km CO2). A jelenlegi benzines csúcsmotor a 132 kW/180 LE teljesítményű 1.6 turbó, hatfokozatú váltóművel és 220 km/óra maximális sebességgel.

További hajtóművek jelennek meg a Frankfurti Autószalonra. A legsportosabb változatok, köztük a nagyteljesítményű OPC, 2012-ben követik őket.

Innovatív technika fokozza a vezetési élményt és a biztonságot

Kiváló futóművének köszönhetően bármelyik motorral élmény a GTC Astra vezetése. Ebben innovatív felszerelések arzenálja is szerepet játszik.

A második generációs Opel Eye frontkamera funkcióit tökéletesítették és kibővítették. A Traffic Sign Recognition (TSR) az eddiginél több útjelző táblát ismer fel, és az információt támogatja a navigációs rendszer is. A megszokott Lane Departure Warning (LDW) sávelhagyási figyelmeztetés mellett megjelent a Following Distance Indication (FDI) követési távolság kijelzés is.

Az új, negyedik generációs Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL 4) világítás a GTC Astrában debütál. Az AFL+ kilenc funkcióját kiegészítve – amelyben megvolt a távfényt más járművek jelenlététől függően fel- és lekapcsoló High Beam Assist – kiegészítheti az Intelligent Light Ranging (ILR) rendszerrel: az Opel Eye méri az előttünk haladó jármű távolságát, és kapcsol át tompított fényre. Így mindig optimális az út megvilágítása, vakítás nélkül. E tíz funkcióval a szegmens legjobb világítási csomagját kínálja a GTC Astra.

                                            

Stílusos, célszerű berendezés

Vetélytársaihoz képest a kupészerű GTC Astra nem áldozza fel a célszerűséget. Öt személyt vehet fedélzetére, variálható csomagtartója 370-1235 literes – bő 200 literrel múlja felül a konkurensekét. Az utastéri tárolók térfogata 50 százalékkal haladja meg a típuselődét, többek között a középkonzolon helyet felszabadító elektromos rögzítőfék jóvoltából – pontosan ott, ahol a legnagyobb szükség van rá. 

A GTC Astra kiváló berendezését szép formák és dinamikus vonalak jellemzik, sportos hatását új szövetek, színek és dekorációk fokozzák, mind az Enjoy mind a Sport kivitelben. Prémiumszintű kárpit is kapható, Alcantara és nappabőr kombinációjából. Jól illik az autó karakteréhez a nagyszerű fogású standard sportkormány is.

A GTC Astra üléseinek állíthatósága a legnagyobb a szegmensben. Az ergonomikusan kiformált első ülések nyolc irányban állíthatók, négyféleképpen szabályozható deréktámasszal és külön combtámasszal. Ezzel elnyerték a független AGR szervezet (Aktion Gesunder Rücken – Egészséges Hát Munkacsoport) bizonyítványát, mégsem kerülnek sokba: feláruk 390 eurónál kezdődik.  

A GTC Astra műszaki- és formatervezése az Opel rüsselsheimi Műszaki Központjának (Technical Development Center) műve, a gyártást a lengyelországi Gliwice végzi.

Forrás: opel.hu

Az Opel autóit megásárolhatja és szervizeltetheti az Opel Barcikánál .


 



További képek megtekintése

Szólj hozzá a cikkhez!

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá.




© 2010 miskolciharsona.hu