Auto
Újra sokkol a Dacia
2012. május 11. | 14:53,Hámor Iván
A Renault egyik, ha nem a legjobb stratégiai döntése volt a Dacia márka újraélesztése, és folyamatos fejlesztése.


A Logant és a Sanderot sokan "nem vették észre", de a Duster mellett már senki nem tudott szó nélkül elmenni. A Logan MCV közben olyan áron nyújtott hét valódi ülést, amivel egyik konkurense sem vehette fel a versenyt.

A legújabb Dacia, a Marokkóban gyártott Lodgy ezt a vonalat viszi tovább, immár egyterű köntösben. 
 
Ahogy várható volt, érkezzen bármilyen szegmensbe is egy Dacia modell, ott alaposan felkavarja a piaci erőviszonyokat. A Lodgy a racionálisan gondolkodó családok - és cégek - autója lesz, akik pontosan azt kapják a pénzükért, amit kifizettek. Induló ára 2,8 millió Ft körül lesz - a végleges árak pár héten belül kerülnek megállapításra -, amiért már szervókormánnyal, négy légzsákkal, de csak öt üléssel felszerelt autót kap a vevő. 
 
 
 
A legnagyobb kereslet várhatóan a felülről második, Arctic felszereltség iránt lesz, melyben elektromos ablakemelők, a klíma - a többi kivitelhez 160 ezer Ft -, a tetősínek és a magasságában is állítható vezetőülés és kormány - egyébként 50 ezer Ft - is megtalálható. A 6. és 7. ülés felára egységesen 200 ezer Ft, míg az érintőképernyős, rádióként, médialejátszóként, telefonkihangosítóként és navigációként is szolgáló hasznos kiegészítő 130 ezer Ft-ért rendelhető meg. 


 
  
A Dacia Lodgy első példányai már úton vannak Magyarország felé, az ügyfelek számára júniusban kezdődnek az átadások. A kedvező vételár mellett a szervizköltségek is hasonló figyelmet érdemelnek. Az 1,6 literes benzines motorral szerelt változat esetében az első három évben évente nem egészen 25 ezer Ft-ot kell a márkaszervizben hagyni - hacsak valaki nem koptatja extrém gyorsasággal a fékbetéteket. A 4. éves szerviz 46 ezer, míg az 5. 38 ezer Ft-ba kerül. A 3 év, vagy 100 ezer km garancia a nem várt kiadásoktól is megkíméli a Lodgy használóit, ezt ráadásul egészen 6 éves korig meg lehet hosszabbítani. 

 
 
 
A sok kilométert megtevő cégek számára az 1,5 dCi motorok - 90 vagy 107 lóerős kivitelben - lehetnek az érdekesek, ezek más modellekben már bizonyították étvágytalanságukat. Alternatívát jelent majd ősztől a gyárilag gáztartállyal és hajtóanyag rendszerrel szerelt kivitel, ami talán a leggazdaságosabb változat lesz.

Forrás:portfolio.hu
 
 

További képek megtekintése

Szólj hozzá a cikkhez!

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá.




© 2010 miskolciharsona.hu