Auto
Új Opel Zafira Tourer: első osztályú átalakuló
Minőségi ugrás: prémium kvalitásokkal gazdagodott a flexibilitás mestere Exkluzív üléskoncepció: a családi funkcionalitást meghaladó egyéni wellness Dinamikus küllem: atlétikus körvonalak, megkapó frontdesign Komfort és biztonság: újszerű vezetőtámogatás segíti a pihentető autózást

































Rüsselsheim.  Az Opel Zafira Tourer világpremierjének a 64. Frankfurti Autószalon (2011. szeptember 15-25.) ad otthont.  A funkcionalitás és a wellness tökéletes ötvözetét nyújtó Zafira Tourer az Insignia prémium-minőségét kínálja az egyterűek szegmensében, újszerű technikával és az Opel design-filozófiájával – “szoborszerűen szép, németesen precíz”.

 
A “Tourer” elnevezés minőségi ugrást jelez: alaposan áttervezett Flex7 ülésrendszerével új mércét állít fel az utastér variálhatóságában és minőségében az Opel kompakt egyterűjének harmadik nemzedéke. Ám az átalakulás  túlmegy az utastér fokozott variálhatóságán, ugyanis az általános élmény egésze lett nagyobb. A pihentető vezetéshez olyan elsőrangú jellemzők járulnak, mint a kifinomult design, a szellős belső tér, a tökéletesített futómű, valamint a komfortot és a biztonságot fokozó innovatív műszaki megoldások sora.
 
A flexibilitás etalonja új, első osztályú érzést nyújt a hátsó utasoknak
 
Bemutatásakor, 1999-ben, az első generációs Opel Zafira nem csupán kategóriájának első hétüléses autója volt, hanem új standardot testesített meg a berendezés variálhatóságával is. Ez azt jelenti, hogy nem kellett kiszedni és tárolni a súlyos üléseket. Azóta több mint 2,2 milliót adott el Európában az Opel a Zafira két nemzedékéből. A Meriva mellett, amely európai kategóriavezető a kis egyterűeknél, a Zafira révén lett az Opel a flexibilitás bajnoka az egyterű szegmensben.  
 
Prémium-flexibilitás az ütőkártyája az új Zafira Tourernek is. Az Opel mérnökei lényegesen továbbfejlesztették az ügyes Flex7 üléskoncepciót. A teljes harmadik üléssor továbbra is lesüllyeszthető a csomagtartó padlószintjébe, a második sort viszont teljesen áttervezték: immár nem üléspadról van szó, hanem három külön, önálló ülésről, amelyek egymástól függetlenül fektethetők le, és mozgathatók. Hosszirányú állíthatóságuk 210 mm.
 
A második sori utasok javára válik a páratlan, opcionális Lounge Seating rendszer, amely limuzinszerű tágasságot és komfortot nyújt. Az okos hajtogató mechanizmusnak köszönhetően a második sori középső ülés támlája előrehajtva elfordítható, hogy kényelmes kartámaszként szolgáljon a szélső helyeket elfoglalóknak. A szélső ülések hosszanti állítási tartománya ez esetben 280 mm, azaz 70-nel több a standard változaténál, és 80-nal a jelenlegi Zafiráénál. Mi több, a külső ülések 50 milliméternyit siklanak az utastér belseje felé, ami valódi újdonság a kategóriában.
 
E kétirányú mozgathatóság kombinációja első osztályú kényelmet biztosít, „guruló klubszobában” érzi magát az ember, hiszen bőséges hely áll rendelkezésére, és menet közben is változtathatja a pozícióját. A személyes kényelem ilyetén hangsúlyozása teszi a sokkal többé a Zafira Tourert egyszerű családi autónál. Az Opel tervezői a wellness oázisává varázsolták a tágas utasteret, ahol mindenki kiengedheti a feszültséget, legyen szó akár üzleti útról, akár kirándulásról a barátokkal.
 
Páratlan részletmegoldások fokozzák a Zafira Tourer flexibilitását
 
Nagyvonalú belső terének és variálható üléseinek köszönhetően a Zafira Tourer 710 literes poggyászteret kínál ötüléses konfigurációban (65 literrel többet a jelenlegi Zafiránál), illetve 1,860 liternyit (+ 40 liter), ha lehajtják az összes hátsó ülést.
 
Bőséges tárolási lehetőséget kínál a forradalmi, multifunkcionális FlexConsole, a Merivában tavaly bevezetett újszerű FlexRail rendszer tökéletesítése is. Az alapfelszerelés részét képezi, újabb példát szolgáltatva a Zafira Tourer elsőrangú variálhatóságára. A tárolódobozos kartámasz és a pohártartó alumíniumsínen siklik a kívánt pozícióba, így nagyszerűen ki lehet használni az első ülések közötti helyet – pontosan ott és úgy, ahogy a legelőnyösebb.
 
Szintén a Zafira Tourerrel mutatkozik be az Opel exkluzív FlexFix kerékpártartójának második nemzedéke. Idáig mintegy 60 ezer Opel-vásárló döntött a hátsó lökhárítóból fiókszerűen kihúzható bicikliszállító mellett. A rendszert az első nemzedék tapasztalatai alapján áttervezték, és még könnyebben használható rögzítő-készülékkel látták el.
 
Atlétikus külső emeli ki a Zafira Tourert
 
“A Zafira az Opel flexibilitási ikonja, amelynek harmadik nemzedékét szívhez szólóbbá és elsőrangú minőségűvé akartuk tenni,” mondta Mark Adams, az Opel/Vauxhall design-alelnöke. “Az Opel Zafira Tourer karcsú, sportos alakja és prémium-hatása önmagáért beszél.”
 
Az egyéni orr, a fényszórók tetejétől a ködlámpák aljáig ívelő bumeráng-motívumokkal, az Opelek jellegzetes középső élvonala és a büszke, trapéz-alakú hűtőmaszk dinamikus, progresszív látványt kelt, amely egyáltalán nem megszokott az egyterűek körében. Más Opel modellekhez hasonlóan ez is jól felismerhető a nappali menetfény szárnyszerű grafikájáról. A Zafira Tourer áramvonalas karosszériája a szuper-expresszvonatokat idézi. Övvonala hokiütőként lendül fel, szinte hajtja előre a járművet, míg az Opel karakteres „penge” domborítása az oldalfelületbe visz mozgást. A fényszórók szárnyas formájára a tökéletesített fénydiódás technikájú hátsó lámpák rímelnek. Az Opel-emblémát hordozó krómozott keresztléc osztóvonalként nyúlik be a lámpákba, széles kiállású, sportos hatást adva és prémium-minőséget sugallva.
 
Az orr áttervezése és a karcsú szélvédőoszlop nagymértékben javítja a vezető kilátását, akárcsak a nagy oldalablak és a külső tükrök áthelyezése az ajtópanelre. Az utasteret dinamikusan kiformált elemek uralják, tágasság és komfort érzetét adva. Ezt fokozhatja az opcionális panoráma-szélvédő, amelyet 2005-ben vezetett be az Opel, az Astra GTC-vel. A szélvédőt hatalmas üvegtető folytatja, amely szinte az autó hátuljáig nyúlik.
 
Adaptív FlexRide futómű szolgálja a komfortot és a biztonságot
 
A pihentető autózás érdekében kimagasló komfortra és biztonságra hangolták a Zafira Tourer mechatronikus futóművét. Az előző nemzedékhez képest jelentősen nőtt a nyomtáv és a tengelytáv: az előbbi 2,760 mm (+ 57 mm), az utóbbi pedig elöl 1,584 mm (+ 96 mm), hátul 1,588 mm (+ 78 mm).
 
A Zafira Tourer első futóműve az Insignia öröksége, elszigetelt segédvázzal és MacPherson rugóstagokkal. A hátsó felfüggesztés különlegesség az egyterűek körében, mert az Astrához hasonlóan Watt-rudazatos. E konstrukció többféle előnyt kínál: nemcsak stabil, komfortos és kiváló zajszigetelő, hanem könnyebb és helytakarékosabb a többlengőkaros megoldásoknál. Éppen ez teremtett helyet a beépített FlexFix kerékpártartónak.
 
Szintúgy ritkaság a szegmensben a Zafira Tourer intelligens, adaptív FlexRide futóműve, amely igény szerint nyújt komfortot és biztonságot. Önműködően alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a kanyarodási sebességhez, a jármű mozgásaihoz és a vezetési stílushoz, és háromféle beállításra ad lehetőséget: a kiegyensúlyozott Standard mód mellett választható a komfortos “Tour” vagy az aktívabb “Sport” mód is.
 
Biztonságfokozó intelligens vezetőtámogatás
 
Az új Zafira Tourer komfortját és biztonságát innovatív vezetőtámogató rendszerek arzenálja fokozza.

 
Újdonság az Opelnél a radaralapú Adaptív sebességszabályozó (ACC), Ütközés-megelőző fékezéssel (CMB), amely folytonosan figyeli a követési távolságot, és ha kell, önműködően csökkenti a jármű sebességét, sőt vészfékezést kezdeményez.
A második generációs Opel Eye frontkamera szintén most először jelenik meg a Zafira Tourerben. Már megszokott a Sávelhagyási figyelmeztetés (LDW), míg a Jelzőtábla-felismerést (TSR) tökéletesítették és kiterjesztették. A kamera új funkciói:
 
Követési távolság jelző (FDI) mutatja a távközt az előttünk haladó járműtől.
Ütközési figyelmeztetés (FCA) ad vizuális és akusztikai jelzést, ha fennáll a veszély, hogy belefutunk az előttünk haladóba.
Intelligens fényszórómagasság-állítás (ILR), a bi-xenon Advanced Forward Lighting (AFL+) része: a távköznek megfelelően állítja a fénykévét, hogy optimális legyen az út megvilágítása, de ne okozzon vakítást.
Új asszisztencia-rendszerek a Zafira Tourerben:
 
Holttér-figyelő (SBSA) figyelmezet az ütközésveszélyre sávváltáskor.
Fejlett parkoló-asszisztens (APA) segít megfelelő helyet keresni, majd bemanőverezni az autót; szűk helyen sokat ér a Tolatókamera is.
A bevezetéskor kapható hatékony dízel- és benzinmotorok
 
Az őszi piaci bevezető időpontjában az Astrából és az Insigniából ismert, közös nyomócsöves 2.0 CDTI turbódízel háromféle változatával lesz kapható az Opel Zafira Tourer. Teljesítményük 81 kW/110 LE, illetve 96 kW/130 LE, míg az átdolgozott csúcsváltozaté 121 kW/165 LE. A kétféle kisméretű és csekély fogyasztású 1.4 ECOTEC turbófeltöltős benzinmotor megfelelő adatai 88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE. Hatfokozatú manuális vagy automatikus váltómű egészíti ki őket. További megtakarítást hoz az Opel új Start/Stop technikája, különösen városi használatban. Ez a két 1.4 Turbo benzinmotorhoz és a 2.0 CDTI dízelhez választható.
 
Röviddel a Zafira Tourer bevezetése után jön ki a szuper-takarékos ecoFLEX modell, valamint a sűrített földgázzal (CNG), illetve cseppfolyós gázzal (LPG) működő hajtómű. Néhány hónappal később követik ezeket a nagyteljesítményű változatok, többek között egy teljesen új benzinmotor-nemzedékkel.
 
Két Zafira modell az Opel kibővített egyterű-kínálatában
 
Mivel a kompakt egyterűek piaca 2010 kezdetétől bővül, az eddigi Opel Zafira is kínálatban marad az új, kifinomultabb Zafira Tourer mellett, így nagyon kedvező árért jutnak flexibilis járműhöz a tradicionális vásárlók. Az Opel egyterűinek választéka tehát a következőkből áll: a mini Agila (hossza: 3.74 méter), a kis Meriva (4.29 m) és a kompakt Zafira (4.47 m), illetve Zafira Tourer (4.66 m).
 
Mindkét Zafira modell kizárólag az Opel bochumi (Németország) üzemében készül. 

Forrás: OPEL.hu

Az OPEL autóinak teljes választékát megvásárolhatja az OPEL Barcikánál!







További képek megtekintése

Szólj hozzá a cikkhez!

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá.




© 2010 miskolciharsona.hu