Auto
Az Opel a személyautó eladások élén 2011 első felében
Jól sikerült első félév – növekvő eladások és piaci részesedés Tovább javul az Opel márka megítélése Szentgotthárdon menetrend szerűen halad az új beruházás

























 Az Opel Magyarország igazgatója, Kovács Tamás sajtóbeszélgetésen foglalta össze az idei első félévet, amelyet a cég sikeresen zárt. Míg a személyautó és kishaszonjármű piac az év első felében tíz százalékkal nőtt, az Opel növekedése ennek két és félszerese, 26.4 %. Ez természetesen jelentősen nagyobb piaci részesedést jelent az Opelnek a tavalyi év hasonló időszakához képest. A személyautók piacán az Opel az első 11,56 százalékos részesedéssel (ez majdnem két százalékos növekedést jelent!), a teljes piacon az Opel a második, itt másfél százalékkal hasít ki nagyobb szeletet a piacból, mint egy éve.
 
Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezetője az első féléves eredményeket értékelve elmondta: „A személyautó eladásokban elfoglalt első hely, az összértékesítésben pedig a második pozíció jól mutatja, hogy az Opel a gazdasági visszaesés közepette is jól teljesít. Az igazi mérőszám, a piaci részesedés európai összehasonlításban is jelentősen nőtt,  a tavalyi év hasonló időszakához képest  közel 2 százalékkal.  Szeretnénk persze abszolút számokban, eladott autókban is jóval többet felmutatni – de ennek akadálya a magyar autópiac, amely nagyon lassan kecmereg ki a múlt évben tapasztalt mélypontról.”
 
Kovács Tamás a sajtóösszejövetelen kiemelten beszélt a márkaépítésről, az Opel presztízsének növekedéséről. „Az Opel az idén húszéves Magyarországon és ezt az alkalmat megragadva május közepén nagyon sikeres családi napot tartottunk a Hungaroringen, ahova húszezer ember jött el és töltött egy napot az Opellel. Nemcsak a húszéves, hanem az ennél jóval régebbi hagyományokat is felhasználtuk a márka építésére: egy 100 és egy 99 éves magyar tulajdonú öreg Opel júniusban saját lábon ment el Budapestről Rüsselsheimbe, a németországi Opel központba, ezzel is öregbítve a márka hírnevét. A múlt hagyományait természetesen összekötöttük a jövővel, a százéves autók a Hungaroringen is és Rüsselsheimben is együtt szerepeltek az új Opel Amperával. Ez utóbbi helyszínen az Opel központba látogató magyar miniszterelnök be is ült mindkettőbe.”
 
A sajtóbeszélgetésen elhangzott az is, hogy az Opel magyarországi megítélésének mennyire jót tesz a Szentgotthárdon folyó új motorgyári beruházás. A félmilliárd eurós fejlesztés helyzetéről Kovács Tamás a következőket mondta: „Gőzerővel folyik az új 30.000 négyzetméteres gyárépület építése, őszre tető alá kerül minden. A másik új motorgyári terület, a volt Astra gyár csarnokának felújítása is jól halad, oda ősszel már érkeznek az első gépek. A 800 új munkahelyet teremtő Opel motorgyárba már félszáznál több dolgozót vettek föl, ez a szám az év végére meghaladja a százat. A többiek, közel hétszázan, jövőre kerülnek a fedélzetre és 2012 év végén megindul Szentgotthárdon az új generációs Opel motorok gyártása.”

Az OPEL autóit megvásárolhatja és szervizeltetheti az OPEL BARCIKA-nál.

 


További képek megtekintése

Szólj hozzá a cikkhez!

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá.




© 2010 miskolciharsona.hu