Auto
Életet menthet
Hét érzékelő, fejlett technológia és egy olyan légzsák, amely villámgyorsan kinyílik a szélvédő előtt.





Mindez csak néhány a gyalogos légzsák legfontosabb elemei közül.


A vadonatúj V40 modellhez alapfelszereltségként kínált rendszernek köszönhetően a Volvo Car Corporation az első olyan gyártó, amely gyalogos légzsákkal felszerelt járművet kínál.
 
A gázolásos balesetek során a legsúlyosabb fejsérüléseket a motorháztető alatti kemény szerkezet, a szélvédő alsó része és az A oszlopok okozzák. A Volvo többek között ezért is kezdte el a gyalogos légzsák technológiájának kifejlesztését. A rendszernek világraszóló sikere volt, amikor a vadonatúj Volvo V40 modell idén a Genfi Autószalonon bemutatkozott.
 
HIRDETÉS:társasjátékot mindenkinek!



 
Az autó elejébe ágyazott hét érzékelő jeleket továbbít a vezérlőegységnek. Amikor az autó egy objektummal lép fizikai kontaktusba, a jelek módosulnak. A vezérlőegység kiértékeli a jeleket, és ha emberi lábként értelmezi a jelek által továbbított információkat, kinyílik a gyalogos légzsák.
 
 
Hét érzékelő, fejlett technológia és egy olyan légzsák, amely villámgyorsan kinyílik a szélvédő előtt
 
A motorháztető valamennyi csuklóját pirotechnikai kioldószerkezettel látták el a Volvo mérnökei. Gázolás esetén egy csap eltávolításával kiold a motorháztető-panel hátsó része. Ezzel egyidejűleg aktiválódik a légzsák, és megtelik gázzal. Felfúvódása során a légzsák feltolja a motorháztetőt, amely tíz centiméterrel emelkedik meg, és ebben a helyzetben marad. A motorháztető és a motortér kemény részei között létrejövő rés miatt a motorháztető deformálódhat, tompítva ezzel az ütközést a gyalogos becsapódásakor.
 
 
Felfúvódása során a légzsák feltolja a motorháztetőt, amely tíz centiméterrel emelkedik meg, és ebben a helyzetben marad

 
Felfújt állapotban a légzsák lefedi az ablaktörlők területének egészét, a szélvédő körülbelül harmadát, valamint az A oszlopok alsó részét. A rendszer aktiválódásától a teljes felfúvódásig néhány századmásodperc telik el. A rendszer 20 és 50 km/órás sebesség között aktív. A gázolásos balesetek 75 százaléka 40 km/óránál alacsonyabb sebességen történik. A gyalogos légzsák egy zsákból és egy hibrid gázfejlesztőből áll, aktiválódáskor a zsák néhány ezredmásodperc alatt telik meg gázzal.

Forrás:nepszava.hu
 
 

További képek megtekintése

Szólj hozzá a cikkhez!

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá.




© 2010 miskolciharsona.hu